torsdag 12 mars 2009

Back in the days to nowdays - TVspel

Tänkte lista mina bästa spel från jag började spela tvspel/dataspel fram till nu. Många kommer känna igen många spel och nästan alla är eller kommer bli klassiker. har säkert glömt nått eller några men har suttit och funderat och spånat ganska länge och detta är listan jag kan stå för just nu! Finns ju spel som Super punchout, street fighter 2, halflife mfl men har inte samma känsla för de spelen som jag har för dessa! Listan är baserad på tidsaspekten då jag spelat spelen med nyaste först till äldsta.

Här kommer 10-6 !


10. Metal Gear solid 4 (Ps3)



Senaste spelet jag spelat ut överhuvudtaget. Men lätt ett av de bästa. Har haft svårt för de tidigare MGS spelen som handlat mer om att smyga än action. Men i detta fick man välja sitt eget spelsätt och det tycker jag är de bästa med detta spel. Sjukt många härliga bossfighter och bra upplägg för ett riktigt bra actionspel!


9. The legend of Zelda: Twilight Princess (Wii)



lätt det roligaste äventyrsspelet jag spelat, dock lite för komplicerat för min smak. Vill gärna att det ska vara lätt att veta vart man ska ta sig och vad man ska göra. Det är efter det skillsen visas mot fiender och bossar m.m. Men man blev riktigt glad när man listade ut vad man skulle göra. Men att rädda en prinsessa vill väl alla lyckas med så man bara fortsätter och fortsätter och fortsätter..


8. God of war 1 & 3 (Ps2)



Kratos är ingen fjant. Playstation 2s bästa spel what so ever. Kunde inte slita mig från båda spelen, speciellt 2an. Hade jag inte köpt det tillsammans med Gustaf, och hans tjej ville sova (Vi spelade på hans större TV) så hade vi nog spelat igenom det i ett sträck. nu spelade vi igenom det på 3 kvällar och det är sjukt mäktigt att få slåss mot olympus gudar samtidigt som man lär sig om den grekiska mytologin.


7. Starcraft 1 (PC)



Första riktiga strategispelet jag spelade. Tror det var Martin K som hade köpt det till sin Mac (då det inte fanns så många spel till Apples datorer) som fick mig att köpa det. Köpte det dock i sthlm på sthlm outlet i Barkaby med pappa för 299 kr om jag inte mins fel. Många timmar har jag spenderat med det, mammas kommundator som jag spelade det på då gick varm nästan varje kväll den hösten jag köpte det. Starcraft är ett av få spel som jag spelat om många år senare, svårt att hitta tid med alla nya spel men med det hade jag tid, och det va lika kul nu som då.


6. Legend of Zelda: link to the past (SNES)



Här behöver jag inte säga nånting, spelet och filmen ovanför talar för sig själv. BestOftheBEST! Tror det är det spel jag börjat om flest gånger för att försöka klara när jag va lite mindre och inte gjort och blivit less och givit upp för att komma tillbaka nån vecka senare och försöka igen. Beroende framkallande!




Hoppas ni haft lite nostalgisk läsning och att ni ser fram emot de sista fem spelen i min lista. Kommer i helgen eller i början på nästa vecka!

- Sistabossen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar