måndag 1 november 2010

NERDs "Nothing" är äntligen här!


Har lyssnat igenom skivan nu och kan bara säga att de har gjort det igen. Skivan är mer lik deras andra album "Fly or die" än deras första "In search of" som jag tyckte var och fortfarande är deras bästa. Men Chad, Pharrell och Shae gör verkligen sin grej och levererat ett riktigt tungt studioalbum med gästartister som T.I. och Nelly Furtado. Mina favoriter på skivan är "I've Seen The Light / Inside of Clouds" som känns lite som du befinner dig i ett fantasiland när du lyssnar på den. "Life As A Fish"har den där jazzkänslan som jag tycker att NERD kan få till riktigt bra. Det är en chilla i soffan efter jobbet för mig. Sen är ju "Hot n Fun" ingen dålig dänga som man taggar till direkt till.

Skivan får 8 av 10 av mig. Kanske kommer ändras efter några fler gonomlyssningar. Men det är ingen 10 som "In search of" är, kanske den bästa plattan under 2000talet hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar